Spain: First flight, Sierra de Guadarrama & Segovia (2015)

No comments

Сами разбирате, че едно такова пътешествие няма как да мине без купища снимки. Снимах доста и ми трябваше и не малко време, за да обработя част от тях. Въпреки че не обработвам всички снимки, все още съм на половината от цялата партида и реших да разделя поста на две, без това снимките са твърде много за един. Днес ще ви разкажа за пътуването и първия ден, който прекарахме на испанска земя, а той беше наистина интересен и изпълнен с много вълнуващи неща. Потеглихме от София на 20.12.2015. Целият пост е със снимки от този ден. Приятно четене и разглеждане!

First Flight

Излетяхме в 06:45 ч, с директен полет чрез Bulgaria Air.
Това за мен беше едно от най-вълнуващите неща, които са ми се случвали до сега! Първият полет си е първи полет. Усещанията, които имаш, докато за първи път излиташ със самолет са си once in a lifetime. Доста подробно описах това свое преживяване в December Favorites'15, затова няма да се повтарям. Прочетете го там, ако имате желание. Фазите на изгрева бяха пленителни, но тези две снимки ще ми останат вечни любимци.

Кацнахме в Мадрид (летище Barajas) около 9:25 ч. (CET).
Като човек, който до сега не е бил на друго летище, освен софийското, доста се впечатлих. Беше готино и самодвижещото се влакче, което ни транспортира от gate-а до мястото, от което трябваше да си вземем багажа. На гарата ни чакаше вуйчото на приятеля ми. Отидохме да си оставим багажа, закусихме и без да се бавим потеглихме. Аз лично бях тооооолкова изморена, че не помня скоро време да съм изпитвала такава умора. Въпреки всичко се стегнах, защото ни очакваше цял ден в разходки и нямаше как да се отпусна.
Sierra de Guadarrama

Бях казала на вуйчото на Димитър, че искам да посетя някакво по-природно място и да се кача на високо и той изпълни желанието ми. По пътя към Segovia минахме през планинския път, който минава през Sistema Central и по-точно през планинския масив Sierra de Guadarrama.

Не мога да ви опиша с каква радост и вълнение бях изпълнена по време на пътуването. Преди няколко часа умирах за сън на софийското летище, а сега гледах върховете на Sistema Central в Испания! Беше страшно интересно да видя природата на друга страна! Спряхме малко, за да снимам. На тази снимка се вижда стената на язовир Navacerrada. Не успях да снимам водното огледало, но все пак го видях с очи!

След като се изкачихме на по-високо, започнаха да се показват гори от бял бор! Беше страшно интересно за мен да наблюдавам такива гори само от този вид.

Колкото повече се изкачвахме, толкова по-лошо ставаше времето. Облаците скриваха голяма част от това, което можех да видя и снимам, но все пак бях адски щастлива, че съм на около 1800 м.н.в. в Испания! Спряхме в ски курорта Puerto de Navacerrada, за да разгледам и да снимам. Там ни валя нещо като суграшица. Беше много странно, но адски освежаващо и събуждащо.

От тук пътят ни тръгна надолу.

Аз продължавах да се възхищавам на белите борове.
След като значително намалихме надморската височина и растителността се измени. Спряхме на тази чешма, за да пийнем вода, а аз си събрах шишарки от бял и черен бор, който си взех с мен в България.

Pinus sylvestris (ляво) и Pinus nigra (дясно)

Segovia

В Segovia също ни посрещна мрачно време. Дори, като слязохме, валеше дъжд, но това изобщо не ни уплаши и си направихме разходката и то без чадъри.

Първата всеизвестна забележителност на Segovia, която видяхме, е Римският акведукт. Не съм почитател на исторически и архитектурни забележителности или по-точно не ми трепери душата за тях така, както за природата, но това което е впечатлително е впечатлително! И в този ред на мисли...

... готическата катедрала на Plaza Mayor беше величествена. С такава архитектура определено стоя и гледам омагьосана. Катедралата е католическа и, според интернет, е посветена на Дева Мария.

Следващата забележителност - замъкът Алказар, за съжаление беше в реставрация, но все пак успяхме за зърнем част и от него.
Гледка от Alcazar de Segovia към Segovia Cathedral

Статуята на Ромул и Ремо, която е копие на символа на Рим

След страхотната разходка из Sierra de Guadarrama и Segovia се върнахме в Madrid и отидохме в Islazul, за да ядем бургери в Tommy Mel's Classic Diner - заведение в американски стил, предлагащо бургери, шейкове и др.

Атмосферата беше много приятна, но странното беше, че персоналът не знаеше английски, въпреки че се водеха по американски образец.

Там ядох най-вкусния бургер, който съм яла някога! Помните сигурно, че ви разправях в November Favorites'15 за един бургер от Buger In House в RingMall? Е, той не може да стъпи и на малкия пръст на този от Tommy Mel's. Беше епичен. А картофките... Ох, картофките. Ах, че огладнях, а е късно и май е време да привършвам този пост и да си лягам! Ха. Спомени...

Това беше всичко от първа част на пътешествието ни до Испания!
В следващата част ще видите разходката ни из Faunia и Madrid! :)

Надявам се, че ви е било интересно!
Благодаря, че ме четете и наблюдавате!